Thursday, September 2, 2010

::pelita::

aissshh...
penat sebenarnya...
sejak ibu saya dimasukkan ke hospital 2 weeks ago...
saya sekarang nih berulang...
setiap hari...
dari seremban ke melaka...
dulu pun b4 dapat rumah sewa saya berulang jugak...
kurang penatnya...
tapi disebabkan sekarang nih bulan puasa...
tuh yang terasa penatnya tuh...
bukan apa...
pagi2 kol 430am dah kena bangun...
siap2kan sahur...
siap kemas2 pinggan mangkuk mmg just nice orang azan...
kena mandi and bersiap nak g keje...
by 625am or latest by 630am...
mmg dah kena gerak dari rumah...
kalau tak jawapnya...
memang tak jejak lar opis by 800am...
biasalar...
kalo dah lambat tuh...
mmg akan jadi lambat...
macam2 je nnt...
contoh yang paling hebat...
mesti ada pakcik2 yang baru balik surau...
pastu drive kereta saya rasa dlm 40km/h jer kot...
pastu saya jadi emosi...
sbb tak bleh na overtake...
or...
contoh terbaik...
kalo perjalanan tuh melalui 4 trafic light...
masa tuh lar semua traffic light tuh akan merah...
konklusinya mmg akan lambat...
tapi...
entry nih bukan nak cite pasal lambat g kerja...
nak cite pasal tajuk entry nih...
yerla kan...
dah nak raya nih...
otw nak g kerja tuh cuaca mmg gelap lagi...
and saya lalu jalan kampung separuh pastuh baru masuk highway...
sepanjang perjalanan tuh...
macam ada satu perasaan yang tak bley nak describe...
bila kat rumah2 orang kampung tuh pelita dia masih terpasang lagi...
tengok pelita hati jadi sayu...
perasaan bercampur baur...
tak tau kenapa...
bergenang2 air mata...
then bila masuk highway...
fikir2 balik...
kenapa saya boleh rasa mcm tuh...
tapi saya tak jumpa pun jawapan...
mungkin teringat masa kecik2 dulu ker...
teringat kat arwah datuk and nenek ker...
i just cant figure it out...
mungkin jugak lar...
point2 di atas turut menyumbang kepada rasa ini...
tengok pelita pun boleh buat hati jadi rawan...


p/s: masih berfikir...bukan hanya hari nih saya rasa mcm ni...tapi setiap hari...pelita oh pelita...

2 comments:

SurayaHarris said...

mak kau kenapa ida?hope semua ok..aku mcm nak g melaka raya ni.jumpa kau dan yaya ke?jumpa mahkota parade ke..hehhe

Ida Fahani said...

erm...mak aku operate last 2 weeks...sekarang dalam process recovery lar...datang lar...text aku nnt k