Sunday, January 30, 2011

:: kahwin ::

orang sekeliling sudah mula bising...
hari-hari dok tanya bila nak kawen...
kawan-kawan semua dah ada keluarga...
anak-anak yang comel...
saya sudah mula bosan...
camner nak kawen...
semua x settle lg...
semua x stable lg...
sana x cukup...
sini x habis...
ada yang suggestkan ambil loan bank rakyat utk cover expenses kahwin...
it really make sense untuk itu...
tapi...
pada saya...
itu bukan pilihan yang terbaik...
saya tertekan kadang-kadang...
mmg sepatutnya...
pada umur saya yang dah masuk 28 on April nnt...
tapi...
saya kalau boleh nak yang terbaik...
masa kita sorang pun masih tak terurus expenses nya...
inikan pulak bila dah berdua...
and bila dah berdua...
murah rezeki...
InsyaAllah akan bertiga atau berempat...
aiiisshhh...
bila umur macam nih belum kawen lagi...
kecoh tanya bila nak kawen...
bila dah kawen blom dapat anak sibuk tanya bila nak dapat baby...
bila dah kawen lama...
anak still sorang...
kalut dok tanya bila nak tambah ahli keluarge...

kenapa at the end of the month tak berebut nak tanya...
hutang yang keliling pinggang tuh bila nak bayar...
or kan lebih best lagi kalau ada org offer diri nak bayar kan hutang untuk saya...

to ALL,
doakan saje saya jumpe jodoh yang terbaik untuk saya...
mungkin dia ada dekat dengan saya...
tapi...
seru dia belum sampai...
doakan yang terbaik untuk kita semua...
semoga kita mendapat kehidupan yang berkualiti...
kehidupan yang diberkati...


p/s: hujan dari semalam lg...saya stress dengan isu ini...i'm down to the weather~~sob...sob

6 comments:

~Nur Zulaiha~ said...

itu mmg masalah biasa sbb
parents dh risau akan khidupan kita... risau jika tiada org yg mjaga kita...
apbila mrka tiada...
duit bkn mslah utama pnya...setiap mslah psti ada pysaian... klu sllu sgat pikir tak mampu.. smpai bila2 pon mustahil akan mampu...

for the while... apa kata, trus berserah pd yg maha kuasa dan berusaha.. :)

setiap yg berlaku psti ada hikmahnya....

Ida Fahani said...

zulaiha: tq so much...btol apa yang awak cakap tuh tapi...saya x yakin saya mampu...bukan setakat pasal wang ringgit...tp banyak lg...dokan saya semoga saya dilorongkan ke arah itu

ain.ya.nun. said...

jodoh & rezki di tangah Tuhan.
so, sabar lah menanti.

psst: mulut org mmg takan berhenti bertanya, banyakkan bersabar je lah.

Ida Fahani said...

ain: tuh lar...tension beb~

Arien Ellisa said...

saba je la kak ida...

nnt ade la tuh...cuma lambat sikit je kan...=)

Ida Fahani said...

arien:haha...sangat berharap...semua orang memahami mcm kamu yunk~