Tuesday, February 9, 2010

BP-MLK-SA-MLK

paham tak dengan tajuk entry ni??
teka cepat....hahahaha...
batu pahat-melaka-shah alam-melaka...what a journey...
tp xpekan isz...asalkan apa yang kita hajatkan kesampaian...
konon sudah berjanji ngan isz nak gerak selewat-lewatnya kol 7am..tp..disebabkan aktiviti malam tuh berlarutan sampai ke awal pg...bley ker saya bangun seawal tuh...nak dijadikan cerita..konon2 kol 7am dah gerak...tp..bukak je mata tengok jam dah kol 730...weeeeeeeeeeee....sempat ker nak sampai shah alam before semayang jumaat???xpe2...siap jer...sempat x sempat tuh belakang kira lar...current time 8.25am masa nak gerak g melaka tuh...fill the fuel semua so...dlm 8.35am camtu baru gerak ker melaka sebenarnya...mesti tertanya2 kan...nape nak g melaka..naper tak trus lalu highway jer...satu sebab nak save duit tol...dua sbb nak amik en syami...sape en syami??hehehe..bf kepada kawan saya nih...haha...terima kasih syami sebab bawak kereta sangat laju and awak paham cara saya me-nevigasi jalan....laju giller k...10.40am dr melaka...kol 12.00pm dah sampai shah alam..to be specific..ke tempat yang kami cari...plus sesat sekejap....lajukan???
so..settle semua nya...we all g makan kat seri bunga...abes makan terus gerak balik melaka..otw balik tuh masa kat highway seremban...kat area2 senawang...tetiba jer jalan jem...padahal td ok jer...masa tengah2 sesak tuh...ada bunyi ambulance..so..cnfirm la accidentkan...orang2 yang kat lane sebelah tuh pun ramai dah berenti...elok2 jem satu arah...sekarang nih dah 2 2 arah pun jem...erm...pastu adala keta polis semua..so..mmg cnfirm lar accident..so..dlm sesak2 nih..tetiba plak ada kereta bomba...weeee....mesti truk nih accident nyer..tp..yang tak best nyer pemandu2 yang tak berhemah tuh yang follow belakang kereta bomba tuh..come on lar...orang lain pun nak cepat gak..tp...jangan la jd biadap sangat kot..bertimbangrasa dijalan raya...dah2..malas nak cakap pasal si pemandu biadab itu..
so...di sebabkan sangat nak jd mamarazi..saya trus amek digital camera..nak snap2 gambar kejadian tuh...tp...bila kereta kitorang menghampiri lokasi kejadian..saya trus tergamam..x bley nak buat aper...sangat terkejut tengok keadaan mangsa2 kemalangan tuh..memula saya nampak driver tuh...dah berlumuran darah...tersepit kat bahagian tempat duduk...n...the worst is...kelindan lori tuh...menyayat hati giler keadaan dia...gosh...this is the first time i saw keadaan mangsa yang sangat ngeri...putus dua beb...badan kat tempat lain..pinggang dan kebawah kat tempat lain...n u can see all the usus n others organ still melekat kat pinggang mangsa...S**T...takut...sangat takut..rasa nak nyorok bawak kerusi jer waktu tuh...tergamam...so..kepada all the drivers..termasuk saya..tolong lar berhati2 masa kat jalanraya...seksa rasanya kalo tuhan ambil nyawa kita dalam keadaan yang mengerikan camnih....

p/s: pada keluarga mangsa...saya harap anda tabah...walaupun saya tak kenal anda...tp..saya btol2 berharap..anda tabah k....

2 comments:

aZZa said...

aku penah tgk accident kt tasik durian tunggal kereta terbalik and ada org pengsan dlm tu.. masa tu police, bomba lum ada lg..
jantung aku berdebar-debar.. dah la masa tu tgh preggy.. risau tkut xde sape yg call ambulance or police.. org cuma kerumun tgk je dan x tolong pun nk kuarkan..

Ida Fahani said...

weee.....sangat lar ngeri tengok kejadian tuh..aku x bley bayangkan camner mangsa tuh bley putus dua...then esok nyer baca paper...mangsa yang terbunuh tuh dah umo 60++...