Wednesday, February 10, 2010

W.T.H

tajuk dah menunjuk kan saya sedang la emosi...
penah tak dengar phrase "bodoh sombong" or "sombong bodoh"???
sure korang pernah dengar punyer...
tp..saya nak ubah sket phrase tuh....

"si sombong yang bodoh"
"si bodoh yang sombong"

bagus sangat ker nak sombong2 nih??
sombong2..campak kat lombong la wei...

cerita dia camnih...masa balik dr shah alam tuh..si isz dan bf nyer en syami hantar la saya balik...kebetulan ibu saya masih di sekolah...so..diorang anta jer la kat masjid tanah..kebetulan masa tuh hujan...masa tunggu my mum to fetch me...saya duduk sambil memerhatikan keadaan sekeliling...pelik pun ada..kemana adik2 nih nak pergi...masih berbaju sekolah sedangkan waktu tuh dah pukul 4.30pm hari jumaat...hari jumaat balik sekolah pukul berapa yer dik???kan bagus balik rumah...tengok tv ker...baca buku ker....(sudah lari dari tajuk entry nih cik ida)

sila kembai ke mode asal entry nih...kat depan saya ada 2 bas sedang elok parking sebelah menyebelah sbb dua2 dr company yang sama...cuma satu bas cantik (bas ekspress ke kl) and lagi satu bas yang tak cantik (bas kapok yang berenti2 tuh)...masa saya duduk tuh adalah seorang lelaki yang tak hensem sedang merokok duduk dekat2 ngan saya...saya tahu dia adalah pemandu bas sbb dia pakai baju yang ada tulis nama company bas tuh...tetiba datang seorang aunty berbangsa india dengan beg yang agak besar...tanya la kat mamat yang sedang merokok itu...

aunty: en, tumpang tanya..mana satu bas g kl?
mamat perasan bagus: tu...(x pandang pun k kat aunty tuh)
aunty: yang mana satu encik? merah ker?
saya rasa nak marah gak kat aunty tuh...bas merah tuh kan tak lawa...xkan la nak g kl....aduh aunty....
mamat perasan bagus:.....(dia x jawap apa2 pun)
aunty:pukul berapa yer jalan....
mamat perasan bagus: ada tulis kat tiket
aunty:terima kasih encik
mamat perasan bagus: ....(buat muke sambil sedut rokok dalam2 bagi terbakar hati..jantung dan sebagai nya)

susah ker nak cakap baik2?sopan2?
ker awak mmg ada masalah pertuturan???

so...korang rasa phrase mana yang sesuai untuk si mamat perasan bagus itu????

"si sombong yang bodoh"
"si bodoh yang sombong"

wei mamat...patut la ko jadi driver bas jer...x kerja yang lagi bagus2...
sbb..kerja driver bas pun ko dah sombong tahap cipan...kalo ko kerja yang lagi hebat2...mesti ko dah jadi sombong tahap dewa kan????

p/s:xmo la sombong2...

0 comments: