Tuesday, March 30, 2010

4410 ---<@

lagi beberapa hari jer to this date...
saya dah 27 tahun yer kawan2 sekelian...
terima kasih tuhan kerana saya masih lagi bernafas di muka bumi Mu ini...
27 tahun adalah satu perjalanan yang sudah dikira panjang...moga tuhan akan memanjangkan lagi usia saya...sebenarnya..every year orang akan cakap..dah bertambah dah umur...tp...sebenarnya...setiap tahun..kita telah mengurangkan lagi masa yang kita ada untuk menikmati hidup di dunia...

orang mesti akan tanya...apa yang ko dah capai selama 27 tahun ni?
pada saya...tak banyak pun yang saya dah buat...sebenarnya...seikhlasnya...ini lar permulaan hidup saya...segalanya akan bermula disini...pada usia ini..segala usaha saya selama ni...banyak dah ladang2 yang kering kontang saya terokai...meleleh peluh saya membanting tulang...saya baru nak mula menuai hasilnya sekarang...saya harap hasil dari ladang saya berada pada quality yang boleh di import dan export...setimpal dengan usaha saya..pada usia saya 27 tahun...berbaloiker???orang lain dah boleh upah orang nak usahakan ladang2 mereka...ada yang dah berjaya buka ladang2 baru dah...saya???masih blom dapat merasa hasil tuaian yang pertama...lewat ker saya???terlambat untuk bermula atau saya tersalah beli benih...banyak sungguh alasan kan...kenapa tak nak bersyukur jer???sekurang2nya tuhan bagi saya peluang untuk merasa hasil usaha saya...saya sebenarnya bukan apa...mungkin cemburu dengan orang lain...itular dia manusia...bukan nya nak bersyukur tp lagi mau nak cemburukan orang...aperkah???

pada kawan2 sekelian...reader2 sekelian..saya nak tanya lar kan...pada usia 27tahun nih...aper yang korang rasa ehh..biler semua surat2 korang yang sampai kat umah...ur parents still akan bukak and baca...betul ker tindakan diorang tuh...ker salah saya yang merahsiakan certain tindakan saya tu???apa yang patut saya buat guys...saya tahu saya masih dalam tanggungjawap diorang since saya blom kawen lagi...tp..saya still perlukan privacy...ker memang parents kite macam tu...pada yang dah kawen ker...yang single mingle ker..tolong lar saya...camner ehh???saya salah ker atau parent saya yang btol???

p/s: saya buntu...tolong lar...suraya..azza..ilyana...sape2 gak la...yang baca nih..

4 comments:

aZZa said...

surat mcm mane ida? kalau surat aku yg sampai kt kampung.. mak aku akan bukak takut surat2 penting such surat bank.

kalau kad kawin pun mak aku buka sbb nk tgk sape kawin.

lagipun kalu surat yg p&c aku mmg letak alamat kt kg sbb alamat tetap. alamat skg aku takut nti kot pindah2 lg susah

Ida Fahani said...

erm...boleh aku cakap...semua surat yang sampai kat kg mmg kena bukak...ntah2..kadang2..aku rasa sangat tak privacy...aku pun letak alamat kg tuh pun sebab address tetap...aku tak tau azza...aku tak paham lar

Ida Fahani said...

erm...boleh aku cakap...semua surat yang sampai kat kg mmg kena bukak...ntah2..kadang2..aku rasa sangat tak privacy...aku pun letak alamat kg tuh pun sebab address tetap...aku tak tau azza...aku tak paham lar

SurayaHarris said...

surat2 mak aku xpernah buka..melainkan ada cop URGENT atau URUSAN SERI PADUKA BAGINDA..ha..yang tu mak aku berkobar2 nak tengok..mcm tu la aku kantoi dpt PTD..huhu..kdg2 mak memang xnak let go anak2 dia..even after kawen pun..cth nya aku..aku still anak manja mak aku gak..=)